עיריית בת ים תחל לבצע שיחות טלפוניות יזומות לאזרחים ותיקים בעיר במטרה לשמור על קשר עם אוכלוסיית הגמלאים והקשישים ומיפוי של צורכיהם.
מנכ"לית העיריה יודפת אפק-ארזי מסרה: "ההנחיות החדשות של משרד הבריאות מציבות קושי משמעותי בפני בני הגיל השלישי. מדובר בקושי בהתמודדות רגשית ובניהול חיי היום יום. אנחנו פה לעזור בפרטים הקטנים ולהקל ככל שניתן".
על רקע התפשטות נגיף הקורונה בישראל, והנחיות משרד הבריאות להסתגר בבתים, הנחתה מנכ"לית העירייה את חטיבת הקהילה בבת ים, ליזום שיחות טלפונים עם אוכלוסיית האזרחים הוותיקים בעיר, על מנת להתעדכן בשלומם ולבדוק האם הם נזקקים לסיוע מיוחד בעקבות ההנחיות החדשות. השיחות הטלפוניות מעובדות לסקר מפורט הממפה את צרכי האזרחים הוותיקים בעיר ועל פי ממצאי הסקר, חטיבת קהילה מכינה תוכנית עבודה מפורטת ומתעדכנת לתקופה הנוכחית, שמועד הסיום שלה אינו ידוע. הסקר הטלפוני מבוצע בסיועם של עובדי ומנהלי העירייה, החברה לתרבות פנאי וספורט, ואזרחים מתנדבים רבים שגויסו ידי המחלקה לקהילה ומניעה.
השיחה שנערכת במסגרת הסקר נועדה לברר במה ניתן לסייע ולעזור על ידי הרשות המקומית ומתנדביה, ולוודא את שלומם של הקשישים והאם הם נתקלים בקושי משמעותי שניתן למצוא לו פתרון, החל מקושי ברכישת מצרכי מזון או תרופות וכל תחום אחר. בנוסף מבצעת העירייה טיוב של הנתונים מהסקר אודות האזרחים הוותיקים בעיר על מנת לתת טיפול הוליסטי ומתאים גם לאחר חזרה לשגרה.
הסקר נערך בקרב האזרחים הוותיקים תושבי העיר בני יותר מ-70. סך הכול במיזם צפויים לבצע טלפונית לכ 15 אלף תושבים. בסיום כל שיחת טלפון מזמין המקשר את המשיב לחזור אם נזקק לכך למוקד הרווחה בטלפון 03-5556212.
במקביל למיזם זה שהחל כבר עם הכרזת מצב החירום מבצע האגף לשירותים חברתיים בין השאר באמצעות השירות לאזרח הוותיק ומשפחתו מגוון פעולות בקרב האזרחים הוותיקים בעיר כל העת. העובדים הסוציאליים מתקשרים לתושבים עימם הם בקשר על מנת לבדוק צרכים שונים. כמו כן ניתנו הנחיות לכל רכזי המועדונים להתקשר למשתתפי המועדונים ולראות האם זקוקים לסיוע על מנת להעביר לטיפול מחלקת הרווחה. בנוסף, העובדים במרכז היום מתקשרים לכל המשתתפים שכרגע בביתם בשל סגירת המרכזים ויחד הם מתכננים סל שירותי מותאם על פי חוק הסיעוד והנחיות של משרד הרווחה.
תגובות