מחר (שישי) זה קורה: הקו האדום של הרכבת מתחיל לנסוע בין פתח תקוה לבת-ים. וזה קורה קרוב ל-20 שנה לאחר המכרז לביצוע העבודות, כ-8 שנים לאחר שהחלו העבודות המשמעותיות, וכמעט אחרי שנתיים שעיכוב. אחרי שאח"מים שונים עשו נסיעות היכרות השבוע והצטלמו, יחל היום הקו לפעול עבור הציבור הרחב. הרכבת הראשונה תצא ביום שישי, 18.8 בשעה 05:40 משלוש תחנות: קריית אריה, תחנה מרכזית פתח תקווה, ותחנת הקוממיות בת ים.
קצת רקע: הקו האדום מחבר בין חמש רשויות: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. בקו 34 תחנות, מתוכן עשר תת קרקעיות. נתונים נוספים: אורך הקו – 24 ק"מ, מספר התחנות הוא 34, והוא עובר בתחומן של חמש רשויות: פתח תקוה, בני ברק, רמת גן, תל אביב־יפו ובת ים.
הקו האדום של הדנקל מהווה את עמוד השדרה של המערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב. הוא עובר בכמה מן האזורים העמוסים ביותר בגוש דן ומשרת אוכלוסיות רבות ומגוונות. התחזית היא ל-234,000 נוסעים ביום. התדירות אמורה להיות רכבת בכל 6 דקות. בקו צפויות לפעול 45 רכבות, שכל אחת מהן מורכבת משני קרונות. יוכלו לנסוע בה 450 נוסעים במושבים קבועים, במושבים מתקפלים ובחלל המאפשר עמידה ואחיזה בידיות. רשת הווי.פיי תפעל ללא עלות ומסכים יציגו מידע על הנסיעה.
בבת ים 9 תחנות: העצמאות, רוטשילד, ז'בוטינסקי, בלפור, בנימין, יוספטל, כ"ט בנובמבר, העמל, הקוממיות
בקו האדום יפעלו שלושה קווי שירות, כאשר המקטע המרכזי המשותף לשלושתם הוא בין תחנת אליפלט בדרום תל אביב לבין תחנת אהרונוביץ' בבני ברק. קו שירות R1 מחבר בין תחנת הקוממיות בבת ים לתחנה המרכזית בפתח תקוה (בשני הכיוונים). קו שירות R2 (מופעל חלקית) מחבר בין תחנת הקוממיות בבת ים לתחנת קריית אריה בפתח תקווה (בשני הכיוונים). קו שירות R3 מחבר בין תחנת אליפלט בתל-אביב-יפו לתחנת קריית אריה בפתח תקווה (בשני הכיוונים).
תדירות הקו בשעות השיא צפויה לעמוד על כל 3.5 דקות. כמה מהר היא תיסע? מהירות הרכבת מעל הקרקע תהיה 50 קמ"ש ובתוואי התת קרקעי 80 קמ"ש. התשלום יהיה 5.5 שקלים לנסיעה בודדת. בתחנת קרית אריה המעבר לתחנת הרכבת הקלה יהיה דרך תחנת רכבת ישראל ולכן יינתן כרטיס חינם לנוסעים לצורך מעבר בתחנת רכבת ישראל. פרטים מלאים באתר נתע ובאתר דנקל:
https://www.dankal.co.il/
https://www.nta.co.il/
תגובות