המקלט מקלט ציבורי בדב הוז, צילום עיריית בת ים
המקלט מקלט ציבורי בדב הוז, צילום עיריית בת ים

אחרי בוקר סוער ומתקפת המנע של צה"ל: הוסרו המגבלות בגוש דן ובשרון

צה"ל תקף בלבנון ומנע ירי לעבר מטרות אסטרטגיות, בתגובה ירה חיזבאללה לצפון. בצהרים הוסרו המגבלות שהוטלו הבוקר

פורסם בתאריך: 25.8.24 09:36

עדכון אחרון: 25.8.24 13:11

12:45 – עדכון חשוב:

אחרי בוקר סוער, פיקוד העורף הסיר את המגבלות על גוש דן והשרון, מגבלות שהוטלו הבוקר בעקבות מכת המנע של צה"ל והירי של חיזבאללה. אלו ההנחיות המעודכנות:

הנחיות מעודכנות, 25.8, צהרים

הנחיות מעודכנות, 25.8, צהרים

06:00 – צה"ל החל במתקפת מנע בלבנון, ולפנות בוקר (ראשון) תקפו מטוסי חיל האוויר עשרות מטרות בדרום המדינה. זאת לאחר שצה"ל זיהה היערכות של ארגון הטרור חיזבאללה לשגר טילים לעבר מתקנים אסטרטגיים במרכז הארץ בנקמה על מותו של פואד שכר, סגנו של חסן נסראללה, ויצא למתקפה. בהמשך הבוקר הודיע חיזבאללה כי שיגר מאות רקטות לעבר צפון הארץ, לעבר הגליל והגולן, אך גם לעבר עכו, ואזור המפרץ. לפי הודעות צה"ל מכת המנע סיכלה מתקפה נרחבת עוד יותר, כאשר על פי פרסומים (וויינט) חיזבאללה תכנן הבוקר (יום ראשון) לפגוע במתקנים אסטרטגיים באזור הצפון והמרכז, כולל אפשרות של פגיעה בנמל התעופה בן גוריון – אך צה"ל השמיד את המשגרים ולפי שעה מנע זאת.

לאור ההתפתחויות בצפון שונו הנחיות פיקוד העורף עד מחר בערב. ראש העירייה, צביקה ברוט, מסר הבוקר: "בת-ימים יקרים,

הבוקר החל צה״ל במתקפת מנע כנגד חיזבאללה בלבנון, זאת לאחר שזוהתה כוונת ירי משטח לבנון לאזורנו. כתוצאה מכך צפוי ירי תגובה לעבר ישראל. לאחר הערכת מצב קצרה שקיימתי לפנות בוקר, והתייעצות עם הצבא, הוריתי על פתיחת המקלטים העירוניים, ליתר ביטחון.
במקביל פתחנו את מרכז החירום העירוני, שיפקח על העלאת הכוננות בעיר. כמו כן, הנחיתי לסגור את חופי הים ולא תתאפשר כרגע שהיית מתרחצים בחופים עד הודעה חדשה. ההחלטה באה בהתאם לעדכון הנחיות ההתגוננות עם פיקוד העורף, שעומדות כרגע על מדרג 2: המשמעות היא שניתן לקיים התכנסויות של עד 30 איש בלבד בשטחים פתוחים, ועד 300 איש במבנים סגורים – המאפשרים הגעה למרחב מוגן בעת הצורך. מעבר לכך אין כרגע שינויים נוספים, והשגרה נמשכת. אך עם זאת, במידה ונשמעת אזעקה יש להקפיד על הוראות פיקוד העורף. הן הנחיות מצילות חיים. אמשיך לקיים הערכות מצב מסביב לשעון ואני מבטיח לעדכן בכל התפתחות. אני מזכיר לכולם שצפויים לנו ימים מאתגרים. אך אנו ערוכים בבת-ים להתמודד עם כל אתגר וכל התפתחות, ונעשה את זה ברמה הגבוהה ביותר: ברוגע, במקצועיות, ועם הרבה אורך רוח וערבות הדדית בינינו".

 

 

הנחיות פיקוד העורף, 25.8

הנחיות פיקוד העורף, 25.8

 

בהודעתו הבוקר מסר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "לפני זמן קצר זיהינו היערכות של חיזבאללה לשיגור טילים ורקטות לעבר מדינת ישראל. בעקבות כך, אנחנו תוקפים באופן יזום להסרת האיום על אזרחי מדינת ישראל. מטוסי חיל האוויר תוקפים כעת מטרות טרור בלבנון, שמהן אנחנו מזהים שחיזבאללה נערך לשגר איומים לשטחנו. בטווח הזמן הקרוב חיזבאללה ישגר רקטות, וייתכן גם טילים וכלי טיס בלתי מאוישים, לעבר שטח מדינת ישראל. בהתאם לכך, יופצו הנחיות מצילות חיים של פיקוד העורף באזורים השונים. פיקוד העורף יעדכן מהם האזורים שבהם יש לשהות סמוך למרחב המוגן או בתוך המרחב המוגן".

הגרי ביקש לעקוב אחר ההנחיות המעודכנות בפלטפורמות של דובר צה"ל ופיקוד העורף. הוא שיגר אזהרה לתושבי לבנון: "אנחנו מזהירים את האזרחים הלבנונים בדרום לבנון – אנחנו מזהים שחזבאללה נערך כעת לירות באופן נרחב לשטח ישראל סמוך לביתכם. אתם נמצאים בסכנה. אנחנו תוקפים ומסירים איומים של חזבאללה. כל מי שנמצא בסמוך למרחבים שבהם חזבאללה פועל נדרש להתרחק מהם מיד על מנת להגן על עצמו ועל משפחתו".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות