"הטיילת היא חלון הראווה שלנו, גאוות העיר, אבל יש לא מעט לשפר ולהקפיד בבעיקר בתחום האכיפה", כך טוענים תושבים שפנו למערכת "השקמה" בתלונות לא מעטות על המתרחש בטיילת העיר.
התלונה הבולטת ביותר היא היעדר אכיפה נגד נהגים שחונים או עוצרים בחניות כפולות, ומשבשים את התנועה ברחוב בן גוריון העמוס ממילא באופן קבוע. "זו ממש מכה", אומר תושב העיר, "הנסיעה בטיילת היא בקצב של צב כי כל הזמן אתה נעצר אחרי מכוניות שחנו בחניה כפולה או נהגים שעוצרים ומשוחחים בצעקות עם חברים שלהם בבתי הקפה. למה אין פקחים שאוכפים את החוק?".
תלונה נוספת נוגעת להיעדר בירזיות לאורך הטיילת. לטענת תושבים שעושים בקביעות הליכות וכושר, הדבר מקשה עליהם. "מאוד מציק לשאת איתך בקבוק שתייה. מה בדיוק הבעיה להציב לאורך הטיילת כמה בירזיות?", שואלים התושבים.
ויש טענה נוספת, דווקא ממבקרים בטיילת שאינם תושבי העיר. "כדי לחנות בטיילת יש צורך בכרטיס חניה או אישור חניה באמצעים דיגיטליים. לאן נעלמו המדחנים? לא כולם יודעים איך להפעיל אפליקציות ולא לכולם זה נוח", כך טוען תושב חולון.
מעיריית בת ים נמסר בתגובה לטענות: "העירייה משקיעה רבות בפיתוח ושדרוג הטיילת, שהפכה למוקד בילוי ופנאי מרכזי עבור תושבי העיר והערים השכנות. הפיקוח העירוני, השיטור העירוני ומשטרת ישראל, מבצעים אכיפה שוטפת לאורך כל ימות השנה ובייחוד בעונת הקיץ. בכל מקרה של בעיה המתעוררת, אנו מזמינים את התושבים לפנות למוקד 107 ולמקום יישלחו פקח או שוטר".
עוד נמסר כי "מדחני החניה הוסרו מהמרחב הציבורי במסגרת המדיניות לקידום חניה חכמה, כפי שנהוג במרבית הערים בישראל ובעולם. תושבי העיר זכאים לתו חניה המאפשר חניה חינם בכל רחבי העיר. מבקרים המחנים את רכבם בטיילת, יכולים לשלם באמצעות אפליקציות חנייה או באמצעות כרטיס חניה, כגון 'איזי-פארק'. למבקרים שאינם משתמשים במכשירים החכמים קיימת האפשרות לשלם באמצעות שיחת טלפון לאחת ממפעילות אפליקציות החניה. בימים אלה אנו בעיצומן של עבודות לחיבור הטיילת בקטע שבין טיילת המלונות למזח, שמשלים את הרצף של טיילת בת ים מצפון לדרום. אנו נמשיך להשקיע ולפתח את הטיילת ואת רצועת החוף היפה של העיר בת ים".
תגובות