העיר בת ים משתנה בשל העבודות הרבות על הרכבת הקלה, מה שיוצר ברחבי העיר פקקים אדירים, אך מרבית התושבים אופטימיים ומוכנים לסבול את הפקקים על מנת לקבל עיר מודרנית וחדשה עם רכבת קלה שמגיעה לכל מקום.
לפי התכנון של הקו האדום גינת "דקר" הפופולרית לא תישאר אותו דבר וזה יפגע כאמור בתושבים הבת ימים שעד עתה נהנים ממנה מאוד. בנימין ג'אנח, תושב בת ים מפרט, "התוכנית של נת"ע מראה כי הקו של הרכבת עובר בדיוק בתוך הגינה. אני בטוח שהעירייה תנסה לייפות את המצב הנתון ולהשאיר חלק מהגינה, אבל אני לא מכיר הורה אחד שישלח את הילדים שלו לשחק ליד פסי הרכבת. אני לא מבין למה בתל אביב וברמת גן למשל התעקשו העיריות שהמסילות יהיו מתחת לאדמה ורק אצלנו לא, זו טעות היסטורית".
"אלפי ילדים ומשפחות נמצאים בגינת דקר בשביל קצת ירוק באמצע בלפור", ממשיך בנימין. "העירייה ביצעה מחטף כאן בלי שאף אחד מהתושבים יידע. אני יודע שאנשים קנו שם דירות בעיקר בגלל הנוף לגינה אז איזה נוף יהיה להם אם הרכבת תעבור באמצע? לפי התכנון יהיו שם שתי מסילות ולמען האמת לא ברור בכלל אם תהיה גינה ונראה כי היא הולכת להיהרס וחבל. זו אחת הגינות הגדולות בבת ים כשהמון ילדים ומשפחות מגיעות ומבלות, ואני קורא לזה קניון-גינה. מי שהכריע בכך שמסילת הרכבת תהיה על חשבון חלק גדול מהגינה עשה טעות, למה על חשבון הריאה הירוקה בבת ים?".
עד שהעבודות יחלו, רבים מהתושבים רוצים עדיין ליהנות מהגינה, אך בקיץ האכזרי, בשעות רבות הגינה ומתקני השעשועים לא מוצלים, ורוניקה ירמנקו, תושבת בת ים הוסיפה, "עשו שיפוץ לגינה לפני כשלוש שנים, ואז אחרי כמה חודשים הורידו את הסככות בגלל שהם נקרעו כי ילדים עלו עליהן ומאז אין סככות. כעת אנחנו בקיץ, המתקנים לוהטים בגלל השמש החזקה ואף אחד לא מגיע לסדר את הנושא, והילדים שלנו עלולים להיכוות מהמתקנים החמים. כל פעם העירייה מגיעה להוריד משהו שנהרס ולא שמים שום דבר במקום".
מנת"ע נמסר בתגובה: "הגינה לא תיעלם ולא מתוכננות בה תחנות של הרכבת הקלה. כן תהיה בה רצועת מעבר צרה לרכבת".
תגובות