במסגרת פרויקט של משרד התחבורה, יוספו עוד נתיבי תחבורה ציבורית ותוגבל הנסיעה לרכבים פרטיים בבת ים. בדקנו כיצד זה ישפיע על עומסי התנועה בעיר.
משרד התחבורה מקדם פרויקט ליצירת רשת רציפה של צירי העדפה לתחבורה ציבורית ב-17 רשויות מקומיות במטרופולין תל אביב-יפו, ביניהן גם בת ים. חברת נתיבי איילון אחראית על הקמת צירי העדפה באורך של כ-160 ק"מ ברחובות מרכזיים ברשויות המקומיות, במקביל לחברת נתיבי ישראל, שאחראית על הקמת צירי העדפה באורך של כ-100 ק"מ בנתיבים בינעירוניים ראשיים.
17 הרשויות המקומיות שחתמו על הסכמים לקידום הפרויקט הן: רמלה, לוד, בת ים, חולון, הוד השרון, קריית אונו, תל אביב-יפו, הרצליה, ראשון לציון, רעננה, כפר סבא, רמת גן, בני ברק, אור יהודה, פתח-תקווה רמת השרון וגבעתיים.
במשרד התחבורה מאמינים כי רשת נתיבי ההעדפה תביא לשיפור רמת השירות של התחבורה הציבורית בהיבטי מהירות, תדירות, נגישות, אמינות ונוחות. הפרויקט יכלול: שיפורים בטיחותיים, סלילת שבילי אופניים, העדפה ברמזורים, הוספת שלטי מידע בזמן אמת, שדרוג תחנות האוטובוסים וסביבתן, תמרור וסימון צירי העדפה, תוספות שירות, הנגשת הסביבה לכלל האוכלוסיה וטכנולוגיות כרטוס ועלייה מדלת אחורית. התקציב לפרויקט נתיבי תחבורה ציבוריים עירוניים עומד על 3.5 מיליארד שקל וההערכה למועד גמר הפרויקט – סוף 2021.
בבת ים קיימים היום כחמישה קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית ברחובות הרצל ובלפור. אליהם יתווספו 9.6 קילומטרים ברחובות ירושלים ועוזיאל לסירוגין, וברחובות אנילביץ', מבצע סיני, יוספטל, אלי כהן, כ"ט בנובמבר, אנה פרנק וקוממיות.
שר התחבורה ישראל כץ הודיע השבוע כי, "הפרויקט צפוי להגדיל את מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית, והוא מהווה אלטרנטיבה משמעותית לנוסעים באוטובוסים ובכלי רכב ציבוריים לעומת הרכב הפרטי".
ירון
איזה אסון בשבילנו גם ככה העיר קטנה …