אסתר פירון, מחזיקת תיק החינוך בבת ים השתתפה הבוקר בפאנל שנערך במסגרת ועידת החינוך של ערי ישראל בבת ים ושוחחה עם מנחת הועידה, העיתונאית מירב בטיטו. על אחוזי הבגרות הגבוהים בבת ים שהגיעו ל-86% אמרה, "בת ים השיגה את תל אביב, חולון וראשון לציון. בעולם אוטופי היינו עוסקים אך ורק בחינוך ובכלל לא היינו מתייחסים לציונים. החינוך עצמו הוא לא מטרה אלא רק דרך. המורים, הגננות ומנהלי בתי הספר הם האחראים על השינוי יחד עם ההורים, וברגע שהצלחנו להקים ראייה משותפת ושיח משותף עם ההורים גם להם מגיע את הכבוד הגדול לאחוזי הבגרות הגבוהים ביותר. שמענו את ההורים, הקשבנו להם ולמדנו הרבה מאוד מהם ומה הצרכים של התלמידים ואת התוצאות אנו רואים בשטח.
על מקרי בני הנוער והאלימות הרבה בחופשות והחזרה ללימודים הגיבה פירון ואמרה: "נושא הלמידה, הידע וההישגים בבת ים, ובכן יש לזה משמעות מיוחדת במינה. אנחנו מגיעים להישגים נפלאים בבגרויות, אבל אחוז הבוגרים שהולך לאוניברסיטה הוא נמוך מאוד למרות ההעשרה. האווירה של האלימות פושה בכל מקום לא רק במערכת החינוך. שיתוף הפעולה בין בית הספר להורים הוא דבר חשוב ואני מאוד רוצה שיהיו מעורבים אך לא יתערבו. הורים לא צריכים לקבוע מי המחנכת של הכיתה, ההורים יפנימו את העובדה שהוראה זה מקצוע – כמו רופא שהם מכבדים את דעתו, ככה רצוי שהם יכבדו את המורים, המורות והמנהלים".
על מודל בת ים לחינוך אישי הגיבה: "המודל הזה באמת נבנה על הקשר של בין מורה, הורה ותלמיד. הבסיס לכל דבר הוא העניין הרגשי וגם בקשרים עם ההורים והתלמידים, חשוב להסתכל לתלמידים בעיניים ולהקשיב להם. צריך פשוט לדבר, זה כל כך פשוט. המורים אומרים לי "התאהבתי מחדש במקצוע ההוראה". נשכיל לראות את הילד לראות את ההורה, להקשיב לו. במחקר שנערך התלמידים בבת ים יצאו במקום הראשון שהם אוהבים ללכת לבית הספר".
תגובות