על אף התלונות מצד ההורים ולמרות קביעת משרד החינוך, ל"השקמה בת ים" הגיעו תלונות הורים על כך כי במסמך שנשלח להורים לקראת הרישום לגנים, ישנה דרישה לשלם את תשלום התל"ן ולהגיע עם קבלה שתאפשר את הרישום לגני הילדים.
לפני כחודשיים פורסם ב"השקמה בת ים" – כאן, כי העירייה הציבה תנאי להורים לפיו הרישום לקייטנות הקיץ יתאפשר רק לאחר תשלום התל"ן (תוכנית לימודים נוספת) וזאת למרות קביעתו של משרד החינוך שאין להתנות שירות בשירות.
את התל"ן מפעילה החברה לתרבות פנאי וספורט, בשיתוף עם מחלקת הגנים בעירייה, במטרה ליצור תוכנית לימודים נוספת לאחר שעות הגן. הפעילויות כוללות חוגי מוזיקה, תרבות, ריקוד ועוד. בנוסף, מדובר בתשלום רשות ולא בתשלום חובה וההחלטה האם להעבירו תלויה בשיקול דעתם של ההורים בלבד.
בכל זאת, הורים רבים טוענים כי הם נדרשים לשלם עבור התל"ן ולא – ימנעו מהם שירותים אחרים. הפעם מדובר בגן קלאוזנר בת ים – "חול הים", ששלח מסמך מפורט עם הפרטים לקליטת הילדים וההרשמה לגן, כאשר בסעיף גביית הכספים מצויין סעיף תשלום התל"ן, ובאופן שלא משתמע לשתי פנים. במסמך צוין בפני ההורים כי "יש להסדיר את התשלום הנ"ל לפני פתיחת שנת הלימודים, ולהגיע לרישום בגן עם קבלה על תשלום התל"ן".
"אני לא מבינה בחוקים ובנהלים ומשלמת הכל גם אם קשה לי כלכלית, במסמך רשום שצריך להגיע עם קבלה כדי לרשום את הילדים לגן, ואחרי ששילמתי גיליתי מהורים אחרים שזה תשלום שאינו חובה", טוענת אם מבת ים, "אני לא מבקשת עזרה מאף אחד, ועובדת בשתי עבודות, אני לא מתלוננת על מה שצריך לשלם אבל נראה כי העירייה גורמת לנו לשלם גם מה שלא צריך כשהיא מסתמכת על חוסר הידע שלנו או הבעיה בהבנת השפה כדוברת רוסית".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "פעילות התל"ן הינה רשות, ונעשית רק במקרים בהם יש רוב מבין ההורים המחליטים על פעילות בגן. מדובר במכתב שהוציאה הגננת להורים לקראת פתיחת שנת הלימודים, ולא במסמך של עיריית בת ים או החברה לתרבות פנאי וספורט".
תגובות