הסכם האיחוד עם תל אביב: כן או לא?
אם יש נושא שהעסיק את תושבי העיר יותר מכל במהלך השנה שעברה, הוא האיחוד הצפוי עם תל אביב. הרעיון הראשוני היה של גדעון סער כשר הפנים במטרה לסייע לבת ים שמצבה הכלכלי הקשה ולאחד אותה תחת חסותה של "האחות הגדולה" העשירה והיציבה כלכלית, תל אביב -יפו.
הויכוח ניטש בבת ים כבר שנים, אבל במהלך השנה שעברה כאשר ההחלטה כבר הגיעה לקביעת לוח זמנים לקראת ביצוע – הוא התעורר במלוא עוזו. ראש העיר יוסי בכר הודיע כי הוא מתנגד נחרצות לרעיון ובמגעים עם משרדי הממשלה הרלוונטיים הגיע לסיכום לדבריו, לפיו העיר תבצע תוכנית הבראה כוללת והאיחוד יידחה לביצוע בשנת 2022. בכר בטוח שאם ימשיך להיות ראש העיר, הוא יבטל את האיחוד ולא מוכן לשמוע עליו כלל. הנושא כולו הפך כר להתנגחות פוליטית כאשר מתנגדי ראש העיר תוקפים אותו בעניין ומנגד – יש גם מי שטוענים שהכוונה טובה, שהרעיון ראוי ובעצם, למה לא להתאחד עם עיר חזקה ויציבה מבחינה כלכלית?
כך או כך, שום דבר לא נקבע ולא נגמר. מן הסתם הויכוח ימשיך להתנהל בעיר ומחוצה לה עוד שנים לא מעטות עד קבלת ההחלטה הסופית במשרד הפנים: איחוד או לא.
עוד באותו הנושא:
בכר: "אם לא אצליח לבטל את האיחוד – אני קם והולך"
הבחירות: שישה בעקבות כיסא ראש העיר
הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו בעוד פחות מחודשיים, והעיר בת ים – כמרקחה. לא פחות משבעה מועמדים כבר הצהירו על התמודדות ומדובר בתופעה ממש לא מוכרת בבחירות בעיר לאורך שנים – כאשר כמעט תמיד הגיעו לישורת האחרונה רק שני מועמדים. על כסאו של ראש העיר המכהן שמתמודד כמובן שוב, נאבקים גם אלי יריב (המחנה הציוני), צביקה ברוט (ליכוד), ירון לוי (יש עתיד), קטי פיאסצקי (מרץ), אורי בוסקילה (הבית היהודי) וצביקה רובין (רשימה עצמאית).
בינתיים, לא ברור מי שכל אותם מועמדים אכן יתמיד ויתמודד בבחירות עצמן, אבל סביר שיהיו איחודים רגע לפני. מה שבטוח: יהיו איחודים אם יהיה סיבוב שני אליו יעפילו שני מועמדים (בתנאי שאף אחד מהמועמדים יעבור את 40 אחוזי התמיכה בסיבובה הראשון).
ככל שחולפים הימים, המאבק על הראשות הופך חזק ובולט יותר אבל בינתיים לפחות – ההגינות נשמרת. מה שחובה להדגיש היא העובדה כי לפחות כלפי חוץ – תושבי העיר לא מראים עניין רב מדי בבחירות, אין שיחות בנושא בבתי הקפה, אין שלטים רבים מדי במרפסות הבתים וגם הרשתות החברתיות לוהטות, אך לא במידה שהיינו מצפים לכך, בינתיים לפחות.
עוד באותו נושא:
כל החדשות והאירועים לקראת בחירות 2018 לראשות עיריית בת ים
אלי כהן הי"ד: בין השעון לתחנת הרכבת
שמו של אלי כהן הי"ד, האיש שלנו בדמשק, ייקשר תמיד לעיר בת ים מאחר ולפני שיצא למשימה ביעד הסורי ממנה לא שב, גר עם רעייתו נדיה וילדיו בעיר. בשכונת רמת הנשיא יש רחוב שנקרא על שמו, מחוץ לבית בו התגורר יש שלט הנצחה ותמונה ענקית שלו תלויה על קיר אולם ישיבות מועצת העיר.
השנה, עלה שמו של כהן בשני הקשרים. הראשון, הודעת גורמי הביטחון על איתור השעון ששימש אותו כאשר שהה ביעד הסורי וביצע את משימת הריגול שלו. לא צריך להיות מבין גדול בתחום כדי לגעת שלא מדובר בשעון רגיל אלא חפץ ממותקן ששימש, בין השאר, כשעון יד. הפרסום עורר התרגשות רבה ורעייתו נדיה אמרה ל"השקמה בת ים" בנושא: "זה מחזיר אותי שנים לאחור ומעורר את כל הכאב ואת כל הזיכרונות. לאחר שנודע לי שגורמי הביטחון יעבירו אליי את השעון, ביקשתי שהוא יוצב בפינת ההנצחה הקבועה של אלי במתקן הביטחוני הסודי. עדיף שכל מי שממשיך את דרכו וחולף על פינת ההנצחה בכל יום ייראה את השעון, מאשר הוא ישכב אצלי באחת המגירות".
בנוסף, הודיע שר התחבורה ישראל כץ כי הוחלט לקרוא לאחת מתחנות הרכבת הקלה המרכזיות שתוקם בעיר, על שמו של אלי כהן הי"ד. עוד הנצחה ראויה ומכובדת.
אתם יכולים לחכות: הרכבת מדלגת על בת ים
סערת רוחות גדולה התעוררה בקרב תושבי העיר כאשר נודע שרכבת ישראל הכינה לוח היסעים ובמסגרתו – לא מעט פעמים, בעיקר בשעות הבוקר ואחר הצהריים העמוסות ממילא, הרכבת לא תעצור בתחנות בת ים (קוממיות, יוספטל). התושבים הביעו מורת רוח קשה מההחלטה ודרשו מאבק ציבורי מקברניטי העיר במטרה לשנות את רוע הגזירה. התושבים הרבים שנאלצים להשתמש בשירותי הרכבת, הביעו תסכול רב, רבים התלוננו ברשתות החברתיות ובאתר העירייה על המהלך שמקשה עליהם ופוגע בהם ודרשו כאמור לתקן את המצב. בין הנפגעים, גם חיילים רביםשבעיקר בימי ראשון וחמישי – נאלצים להמתין דקות ארוכות לרכבת.
ראש העיר יוסי בכר שלח מכתב לשר התחבורה ישראל כץ, בשמו ובשם ראש עיריית חולון, מוטי ששון, וקרא לבטל את ההחלטה.בכר וששון ביקשו מהשר להיפגש עמם מיידית על מנת למנוע את ההחלטה. בהמשךצורף למאבק גם ראש עיריית ראשון לציון, דב צור. בפועל – שום דבר לא השתנה והבעיה עדיין קיימת.
עוד באותו נושא: הרכבת מדלגת על בת ים: "לא סופרים את תושבי העיר"
האיצטדיון העירוני החדש: ייבנה או לא?
כבר שנים שבדרום העיר ניצב לו כמעט כאבן שאין לה הופכין האיצטדיון העירוני שנחנך ביום העצמאות בשנת 1991. הכדורגל הבת ימי קרס ונעלם כמעט לגמרי, אין אור בקצה המנהרה אבל בשטח האמור מביעים עניין אנשי עסקים מהארץ ומחוצה לה. זאת, מתוך מטרה לבנות בדרום העיר איצטדיון כדורגל ענק משולב בשטחי מסחר פנאי ובילוי, שישמש כחלון הראווה של הכדורגל הישראלי ובין השאר – יתקיימו בו גם המשחקים הבינלאומיים של הנבחרת הלאומית.
במסגרת זו, הגיעה ארצה משלחת מסין שהביעה עניין בפרויקט. לתקשורת הופצו לא מעט צילומים יפים של האורחים בלשכת ראש העיר, ההבטחות פוזרו לכל עבר ואפילו כבר דובר על לוח זמנים לביצוע. ומה קורה בפועל בשטח? שום כלום.
פינוי בינוי: זה שנהרס וזה שבדרך
בת ים נחשבת כעיר עם תנופת פנוי בינוי הגדולה ביותר בישראל. בפועל, ברחבי העיר בוצעו, מבוצעים ועוד יתבצעו המון פרויקטים בתחום זה. הסיבות העיקריות לכך: היעדר שטחים לבנייה, בניינים ישנים מאוד בחלקים רבים של העיר והצורך למצוא דירות חדשות ונוספות לאוכלוסיה שמעוניינת להתגורר בבת ים.
יצוין, כי ראש העיר יוסי בכר מעודד מאוד את המיזם ואכן, בניינים רבים בעיר החלו בתהליך ובתכנון – דירות חדשות, מרווחות, מודרניות ויפות. בנוסף, בכל רחבי העיר צצים בחודשים האחרונים פרויקטים כאלה כמו פיטריות אחרי הגשם.
תגובות