ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, הכריז מלחמה על חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) בכל הנוגע לעבודות הרכבת הקלה בעיר בטענה כי התוואי מסכן את הולכי הרגל. כמו כן, במהלך השבוע הודיע ברוט כי החברה לא עומדת בסיכומים שנקבעו בפגישת העבודה עם שר התחבורה, ישראל כ"ץ, לפיהם תקים חניונים תת קרקעיים ברחבי העיר והעבודות יתבצעו בתיאום עם העירייה. בעקבות הדברים הודיע ברוט כי פקחי העירייה יטילו קנסות על החברה על כל חריגה שתימצא.
ברוט אינו מתכוון לסגת מדרישותיו, והוא אומר ל"השקמה בת ים": "שר התחבורה הבטיח לעזור לנו עם הסיפור של נת"ע וחובת ההוכחה היא עליו. יש פה תוואי רע שאישרו אותו לפני שמונה-תשע שנים ואפשר עדיין לתקן אותו, אי אפשר לשנות את התוואי אני יודע את זה ומי שאומר את זה מוכר חלומות לתושבים, אבל בעבר היו צריכים להתעקש הרבה יותר על תוכנית שטובה לתושבים, כפי שעשו בתל אביב וברמת גן".
מה הן הבעיות בתוואי הנוכחי?
"מורידים לנו את גן דקר, שנותן מענה לכל אוכלוסיית בת ים הנפלאה ולא נותנים לנו חלופה מתאימה. בנוסף, יש בעיה בטיחותית חמורה ביותר, כאשר נכון לתוכנית העכשווית, ילדים עלולים להיפגע בגלל משאיות שייסעו על המדרכה זה לא הגיוני ואנחנו נצטרך לשנות את זה".
"אני אוהב את הרכבת הקלה ורוצה אותה", מוסיף ברוט, "אבל אני דורש פיתרון בטיחותי לבעיה בטיחותית. הדבר השני שלא נתפשר עליו הוא חניות. החברה מורידה ברחוב הרצל כמעט את כל החניות ברחוב, ולא נותנת לזה מענה וזה לא יקרה. נכון לעכשיו, העבודות של נת"ע מעוכבות. ירינו יריית אזהרה ראשונה, ואנחנו מטילים קנסות שמעכבים את העבודות לחברה עצמה. המטרה היא לגרום לחברה להתיישר לפי דרישתנו ואולי בזה שהם ישלמו לתושבי בת ים הרבה כסף, בין 10,000 ל-50,0000 שקלים, זה ישנה את דעתם. אני מוכן להבטיח שבקרב הזה אנחנו ננצח, תושבי בת ים לא יפסידו".
מחברת נת"ע טרם התקבלה תגובה.
עוד באותו הנושא:
ראש העירייה הכריז מאבק על עבודות הרכבת הקלה: "בת ים לא תהיה ילד הכאפות של גוש דן"
בר
ממש הרבה כסף. אולי יצליחו לקנות בזה כמה מנורות לעיר החשוכה הזאת