לסדרה הפופולארית המיתולוגית בת ים-ניו יורק שזכורה לכל תושב בעיר, ניתן עכשיו להוסיף פרק מקורי המיוחד. זאת, בזכותה של הבימאית עידית רש, בת 41, שנולדה וגדלה בעיר ובגיל 20, רגע אחרי השיחרור מהצבא, החליטה לעבור לניו יורק ולנסות שם את מזלה. כעת אחרי סיבוב בעולם, גם בברלין, היא חוזרת לבת ים לקראת סדרת רשת חדשה שעלילתה מתחילה ונגמרת בסיבלוט בתים. "הסרט מדבר על רווקה מניו יורק שמסבלטת דירה בתל אביב ומתאהבת בבעל הדירה מבלי שפגשה אותו מעולם. ככה למעשה מתחיל הפרק הראשון בפרוייקט האינטרנטי שלי", היא מספרת.
"הפרק הראשון בסדרה טרם הצטלם", מוסיפה רש, "אנחנו עובדים עליו ומקווים שלקראת סוף הקיץ הוא יהיה באוויר. אנחנו מקבלים המון תגובות נלהבות, ומקווים שהפרויקט יגיע אל מעבר לים. אנו רוצים שמכל העולם ייקחו חלק בפרויקט הזה. אחרי הכל, החוויה של הסבלט חוצה מגדרים ותרבויות והיא קיימת ממש בכל מקום על הגלובוס".
מאיפה ההשראה לסדרה הזאת?
"מהמקום האישי שלי, התחושה החזקה של האינטימיות החד צדדית שחוויותי בעת שסיבלטתי דירה בברלין הייתה ההשראה לפרוייקט הזה. להיכנס לדירה של אדם זר, להכיר את העולם שלו ואת האישיות שלו דרך בחירות העיצוב שלו והחפצים האישיים שלו היא חוויה אינטימית מאוד".
היום, כתושבת העיר וכמי שגדלה בה, את רואה את בת ים כמקום שבו מישהו ירצה לסבלט בו דירה?
"אני ממש לא יודעת. אני חושבת שבת ים היא לא מה שהיא הייתה בעיקר כי השכירות בתל אביב הפכה להיות בלתי אפשרית, ואנשים מחפשים לצאת מהעיר הגדולה לאזורים אחרים. בת ים היא בעיניי תל אביב רבתי".
לפני שחזרה לבת ים, הסתובבה רש לא מעט בעולם, על המעבר לניו יורק היא מספרת: "הייתי בתיאטרון חיל האוויר והחלום שלי היה ללמוד משחק. הכרתי חבר טוב של ההורים שגר בניו יורק והוא עזר לי. נרשמתי ללימודים בבית הספר למשחק שנקרא Circle in the Square Theatre School, ולמדתי שם שלוש שנים".
אלא שלמרות הרצון העז, אחרי לימודי המשחק וגם ניסיון קצר בתחום, החליטה רש שהיא עוזבת את התחום ועובדת דווקא לצד השני של המצלמה והפעם – כמפיקה. "פתאום הבנתי שתחום המשחק הוא לא התשוקה שלי כמו שחשבתי, והחלטתי לנסות את הצד השני – מאחורי המצלמה. שיקול נוסף היה שבתחום ההפקה בניגוד למשחק, יש ביטחון כלכלי מסויים", היא מספרת.
במהלך השנים הייתה שותפה רש להפקת סרטים דוקומנטריים שהתחרו בפסטיבלים בעולם. על הפרויקט החדש: "סבלט". במסגרת הפרויקט חברה רש לצלם גל דרן ולאדריכלית תומר דרן. השלושה הבינו שמדובר ביותר מסיפור נקודתי, שזו חוויה רחבה שמתארת סיפור של דור על הצורך באינטימיות לצד תחושת זרות. "התוצאה של השילוב היא הפקת מיזם אינטרנטי בינלאומי המארח יוצרים מכל העולם, מזמין אותם לכתוב תסריט בנושא סבלט ולהפיק פרק בן חמש דקות המתרחש בלוקיישן אחד", היא אומרת.
תגובות