עיריית בת ים מקדמת תוכנית פינוי-בינוי והקמת שני מגדלים בגובה 43 קומות בצומת הרחובות הנביאים ופייר קניג, במיקום שמכונה "הכניסה לרובע העסקים המתחדש של העיר". המגדלים יכללו 356 יחידות דיור, בחלוקה שווה של 178 דירות בכל אחד מהמגדלים וכן קומה מסחרית בשטח 1,500 מ"ר, ובסך הכל 3,000 מ"ר.
לשם כך יש לשנות תחילה את ייעוד המגרשים המיועדים למגורים בלבד, למגורים ומסחר ללא הסכמת כל בעלי הקרקעות (אלא ברוב רגיל) וכן לבצע פעולות לשם הסדרת התוואי ברחוב פייר קניג והצמתים הקרובים ולקבוע הוראות פיתוח והגדלת שצ"פ (שטח ציבורי פתוח) ושפ"פ (שטח פרטי פתוח). התוכנית כוללת הקמת חניון ציבורי מתחת לרחוב וחניונים פרטיים מתחת למגרשים עליהם ייבנו המגדלים. קו הרכבת הקלה מתוכנן לעבור בסמוך.
מהנדס העיר טען בישיבת ועדת המשנה לתכנון ובנייה שנערכה בסוף אפריל, כי מדובר בתכנית במיקום מצוין בכניסה לרובע העסקים, אולם מאחר שטרם הושלמו כל הבדיקות הנדרשות, ובכללן התייחסות לנושאים שמאיים ותחבורתיים, הגדלת השטחים למסחר ועסקים ועוד – יש לדון בתוכנית שוב לאחר השלמת הערות הבדיקה.
לפי התוכנית שהוגשה לוועדה המחוזית לתכנון בנייה במאי 2017, מיועד רובע העסקים החדש להשתרע על פני 930 דונם בשטח שגבולותיו הם הרחובות יוספטל מצפון, ניסנבוים ממזרח, הנביאים ממערב ובחלקו הדרומי שטח בנוי חדש מדרום לרחוב הקוממיות.
התוכנית החלה להתגלגל כבר ב-2010 אבל שטחה הוגדל במהלך השנים מ-650 ל-930 דונם, והיא עברה מספר שינויים.
אדי
כמה רדודה הכתבה.
מדובר בכניסה המערבית. שהיא ממש רחוקה מהרכבת הקלה. ( תפסיקו לחשוב שהיא מטרו. היא תהייה איטית בדיוק כמו האוטובוס קו 1 ).
העיריה מציעה רעיון ,מהנדס העיר אומר שהוא רחוק מיסום ואתם מקיאים כתבה…
הויי , אם רק היו לנו עיתונים רציניים , הכל היה הרבה יותר מיקצועי.
יסמין
המטרה של הכתבה היא ליידע את הציבור על הבינוי העתידי , על מה המהומה שלך?
הרכבת הקלה לא אמורה לנסוע מהר בגלל שהיא רכבת קלה, היא אמורה לנסוע לאט ובזהירות. ומה זה משנה שהיא רחוקה/קרובה, העיקר שהעיר תתפתח ותהיה סוף כל סוף רכבת קלה!
מהנדס העיר לא אמר שהפרויקט לא ניתן ליישום אלא שיש אלמנטים שיש לדון בהם על מנת שהפרויקט ייצא לפועל.
לדעתי התגובה שלך רדודה אדוני.