מנכ"לית מינהל התכנון במשרד האוצר, דלית זילבר, הגיעה הבוקר (חמישי) לסיור בחוף הים, בגבול הערים בת ים וראשון לציון, שבו עתידה לקום המרינה המשותפת.
את הסיור הוביל סגן וממלא מקום ראש עיריית בת ים, אלי יריב, ולקחו בו חלק שוקי פתאל וקיריל קוזיול, מהנדסי הערים בת ים וראשון לציון, שהציגו את תוכנית המרינה לזילבר ונציגיה.
התוכנית נולדה בעקבות הערכת רשות הספנות והנמלים, לפיה קצב הגידול במספר כלי השייט הקטנים במהלך העשור האחרון עולה בין שלושה לארבעה אחוזים בשנה, ובהתאם לכך, ניתן לצפות כי בתוך שלוש שנים לא יוותרו כלל מקומות עגינה בישראל. לאור הנתונים, ועל מנת לתת מענה לצורכי ענפי השייט, החינוך והספורט הימי בשנים הבאות יש צורך בעדכון תמ"א / 13 לחופי הים התיכון בנושא פיתוח מעגנות.
מטרת התכנית היא להוות מדיניות כוללנית וארוכת טווח לנושא פיתוח המעגנות בחופי הים התיכון תוך התחשבות בשיקולים עירוניים, פיזיים, אקולוגיים ואחרים.
בת ים וראשון לציון מבקשות להקים מרינה משותפת לשתי הערים, כאשר העיריות מתחייבות להשתתף במימון העבודות והתכנון כפי שיידרש.
על פי התכנונים המרינה שמיועדת לשרת את תושבי העיר וערי הסביבה, בהן ראשון לציון וחולון מתוכננת לתפוס חלק מינימלי של 200 מ"ר בלבד ברצועת החוף, כשרובה תהיה במים, בחוף שאינו אינו כשיר לרחצה עקב מסוכנות בגל בורות ומערבולות רבות.
תגובות