לאחרונה החל לפעול פיילוט, ביוזמת משרד התחבורה, במסגרתו בוטלו העצירות בארבע התחנות בבת ים ובחולון, בקווים המחברים בין תל אביב ואזור אשקלון והנגב המערבי. ביטול התחנות נועד לקצר את הנסיעה, אך בגינו "תדלג" הרכבת על תושבי חולון ובת ים. קבוצת תושבים מערים אלה יזמה עצומה בפייסבוק נגד ביטול העצירות, עליה חתמו תוך 48 שעות למעלה מ-500 תושבים. העצומה תוגש השבוע לשר התחבורה ומשרדו, במטרה לנסות לעצור את המהלך.
"מזה כמה חודשים מתנהל סוג של קמפיין של חלק מתושבי הנגב המערבי ואשקלון, באמצעות קבוצת פייסבוק שנקראת "50 דקות" – הם מבקשים רכבת ישירה מתל אביב לנגב המערבי ובחזרה", מספר מורן ישראל, יו"ר סיעת הצעירים במועצת העיר חולון ומוביל המאבק בחולון ובבת ים. "הם הגיעו עם הבקשה לוועדה בכנסת, וכשהבנו שהם מגיעים לשם, הגענו גם אנחנו".
משמעות ביטול העצירה בארבע התחנות היא קיצור של שמונה דקות בלבד, ולא של חצי שעה, כפי שדורשים ב"50 דקות". "בוועדה החלוקתית-חברתית ישבו גם נציגים מרכבת ישראל שתמכו בנו וחיזקו את טענתנו, שאין שום היגיון בדילוג על תחנות בת ים וחולון. המשמעות של כך היא פגיעה באלפי תושבים", מוסיף ישראל.
הפיילוט שפועל כיום ברכבת אחת בבוקר ואחת בלילה, מיועד להתרחב לשש רכבות ביום. "מדובר בהחלטה פופוליסטית", טוען ישראל, "ובמקביל ברשויות בבת ים ובחולון לא עוסקים בנושא וזה אבסורד, כך שהשבוע אנחנו הולכים להוציא לשר עצומה. דיברתי גם עם מנכ"ל העירייה בחולון, יוסי סילמן, והוא בוחן עתירה כנגד משרד התחבורה. אני רוצה לקוות שהעניין לא יעבור בשתיקה".
בתגובת עיריית בת ים נאמר כי העירייה "רואה חשיבות גדולה בקיומה של בתחבורה ציבורית נגישה וזמינה, ופועלת כל העת להגדלת ההיצע ולעידוד השימוש בה. החלטה זו מהווה פגיעה בתושבי העיר ובציבור העובדים בתחומה, ולפיכך ראש העיר וצוותי העיריה פועלים מול משרד התחבורה לשינוי ההחלטה".
מעיריית חולון נמסר בתגובה כי: כבר באוגוסט, לאחר הדיון בוועדה לצדק חלוקתי ולשוויון בכנסת, הוציא ראש עיריית חולון מכתב לשר התחבורה ובו הביע את התנגדותו הנחרצת לשינויים המוצעים. בנוסף, ביקש, שאנשי המקצוע בעיריית חולון יהיו מעורבים ושותפים מלאים בנושא כה חשוב לתושבי העיר שכן לדבריו, "לא יתכן, כי שיפור שירות תחבורה ציבורית לתושבי הדרום יבוא על ידי פגיעה בתושבי חולון והסביבה". בחודשים האחרונים יש תיאום מלא לעניין זה בין מוטי ששון ויוסי בכר, ראש עיריית בת ים, והם נמצאים בקשר הדוק עם מנכ"ל משרד התחבורה ומנכ"ל רכבת ישראל. כפי שכבר הודיע ששון לפני מספר חודשים, בכוונתו להיאבק בכל החלטה שעלולה להביא לפגיעה בתושבי חולון.
תגובת משרד התחבורה תובא לכשתתקבל.
תגובות