102 הולכי רגל נפגעים בממוצע בכל שנה בתאונות בבת ים, והיא העיר שנמצאת במקום השני עם 0.79 הולכי רגל שנפגעים בתאונות דרכים בממוצע בשנה לכל אלף תושבים. לפניה רק תל אביב, עם ממוצע של 0.82 לכל אלף תושבים.
התוצאות משקפות בדיקה שביצעה עמותת אור ירוק, לגבי מספר הולכי הרגל שנפגעו בערים מעל 50 אלף תושבים בחמש שנים, בין 2021-2017, זאת מאחר והנתונים המלאים של 2022 עדיין אינם זמינים.
במקום השלישי ניצבת העיר עפולה (34 הולכי רגל נפגעים בממוצע בכל שנה) עם 0.60 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בממוצע בכל שנה לכל אלף תושבים. רמת גן (96 הולכי רגל נפגעים בממוצע בכל שנה) נמצאת במקום הרביעי במדד הולכי הרגל הנפגעים עם 0.57 נפגעים בממוצע בכל שנה לכל אלף תושבים. חדרה (57 הולכי רגל נפגעים בכל שנה בממוצע) סוגרת את חמשת הערים האדומות להולכי הרגל עם 0.57 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בממוצע בכל שנה לכל אלף תושבים.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן ללכת ברגל בישראל. הולכי הרגל הפכו לאוכלוסייה החלשה ביותר בשרשרת, בעיקר בקרב ילדים ואזרחים וותיקים. הולכי הרגל נפגעים בעיקר בערים ולכן על ראשי הערים למפות את נקודות התורפה ואת הרחובות האדומים בהם נפגעים רוב הולכי הרגל, ולטפל באותם מוקדים. הגיע הזמן שבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יובילו מדיניות אשר תעודד את ראשי הערים לאמץ מדיניות של מיתון וריסון תנועה, המקובלת מאוד בערים מערביות רבות. אנחנו מפגרים אחרי הערים הגדולות באירופה אשר מובילות מדיניות ששמה את הולכי הרגל בראש הפירמידה ולא בתחתית כפי שקורה אצלנו. ראשי ערים רבים לוקים בחוסר אומץ ציבורי כאשר הם לא מאמצים מדיניות שמובילה לצמצום הסכנה של הולכי הרגל מפני דריסה כאשר הם חוצים את הכביש. ככל שנצליח להוריד את מהירות נסיעת כלי הרכב ברחובות מרובי הולכי רגל כמו גם בסביבת בתי ספר, גנים ציבוריים ובתי אבות, נוכל להוריד את מספר הולכי הרגל ההרוגים והנפגעים בתאונות דרכים ולהציל חיים".
תגובות