הנחיות פיקוד העורף, 28.9

אחרי החיסול המוצלח של נסראללה: אלו ההנחיות החדשות של פיקוד העורף

דובר צה"ל הודיע על שינוי בהנחיות ומגבלות חדשות, במרכז ובשפלה, זאת אחרי חיסול נסראללה. הבוקר היה ירי לעבר הצפון והשומרון וטיל בודד נורה לעבר גוש דן. צה"ל תקף גם מחסני תחמושת שהיו מתחת לבנייני מגורים בביירות

פורסם בתאריך: 28.9.24 16:20

אחרי החיסול המוצלח של מזכ"ל ארגון הטרור, המחבל המתועב חסן נסראללה, הודיע דובר צה"ל על שינוי בהנחיות פיקוד העורף לגבי מרכז הארץ – גוש דן, השומרון, השרון והשפלה, והטלת מגבלות  חדשות. המגבלה המרכזית החדשה היא איסור התקהלות של יותר מ-1,000 איש.

קודם לכן במהלך הבוקר  נשמעו הדי פיצוצים בגוש דן ובאזור המרכז. חלקם נבעו משיגורים לעבר השומרון. בהמשך, לקראת השעה 09:00 נשמעו הדי פיצוצים נוספים. תחילה נמסר מדובר צה"ל שהפרטים בבדיקה, בהמשך נמסר כי "לפני זמן קצר שוגר טיל קרקע-קרקע משטח לבנון ונפל בשטח פתוח במרכז הארץ. לא הופעלו התרעות על פי מדיניות. פרטי האירוע בבדיקה".

תקיפת צהל בלבנון, תיעוד דובר צה"ל

תקיפת צהל בלבנון, תיעוד דובר צה"ל

בהמשך להתרעות שהופעלו מרחב שומרון, זוהה שיגור אחד שחצה משטח לבנון ונפל בשטח פתוח. אלו האזעקות שהופעלו בשומרון הבוקר ב-07:34 – עופרים, נריה, כרם רעים, חרשה, פדואל, עפרה, עטרת, נחליאל, טלמון, חלמיש, בית אריה, בית אל

 

אתמול בערב תקף צה"ל בניין בדאחייה של ביירות המשמש כמפקדה ראשית של ארגון הטרור חיזבאללה. המטרה, כאמור, חיסול נסראללה. בתקיפת צה"ל אתמול בשעה 18:00, פגעו פצצות חודרות בונקר בשישה בניינים שתחתיהם היית המפקדה. הבוקר והלילה תקף צה"ל מחסני תחמושת של ארגון הטרור בהם מחסנים של טילי חוף-ים.

הלילה חיסל צה"ל את מפקד יחידת הטילים בדרום לבנון ומפקדים נוספים ביחידת הטילים של חיזבאללה. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו וחיסלו את המחבלים מחמד עלי אסמאעיל, מפקד יחידת הטילים של חיזבאללה בדרום לבנון, ואת סגנו, המחבל חסין אחמד אסמאעיל. איתם חוסלו מפקדים ומחבלים נוספים של חיזבאללה. המחבל מחמד עלי אסמאעיל אחראי על מתווי טרור רבים מגזרתו לעבר שטח מדינת ישראל, בהם שיגורי רקטות לעבר שטח מדינת ישראל ושיגור טיל הקרקע-קרקע לעבר מרכז הארץ ביום רביעי האחרון. חיסולם מצטרף לחיסולו של ראש מערך הטילים והרקטות של חיזבאללה, המחבל איבראהים מחמד קביסי, ולחיסולם של בכירים נוספים במערך הטילים והרקטות של חיזבאללה.

עוד נמסר הבוקר מדובר צה"ל כי בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על גיוס של שלושה גדודי מילואים למשימות מבצעיות וחיזוק ההגנה בפיקוד המרכז. זאת מחשש להסלמה ביהודה ושומרון.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות