אבן דרך נוספת הושגה בפרויקט התחבורה המורכב בישראל: אתמול, יום ראשון, פרצה מכונת ה-tbm לתחנת רבין בקו הירוק של הרכבת הקלה, הממוקמת מתחת לכיכר רבין. הפריצה מגיעה כארבעה חודשים אחרי השיגור מאתר נורדאו בצפון המנהרה.
הקו הירוק עובר בין חולון וראשון לציון בדרום, דרך תל אביב ועד להרצליה, עם שלוחה לרמת החיל. במסגרת בניית הקו הירוק, בחלקו המרכזי, עוברות שתי מנהרות צמודות זו לזו, אחת לכל כיוון נסיעה של הרכבת.
המנהרות ממוקמות מתחת לתל אביב, לאורך כ-4.5 ק"מ, מתחת לרחובות אבן גבירול, קרליבך ודרך בגין. תוואי הקו כולו הוא 39 ק"מ. בחולון יהיו 18 תחנות, בראשון לציון 6 תחנות,בהרצליה 5 ובתל אביב 33.
במקביל למאמצי הכרייה, נת"ע מתקדמת בהקמת התחנות התת- קרקעיות לאורך רחוב אבן גבירול: תחנת ארלוזורוב מערב, תחנת רבין, תחנת קפלן ותחנת קרליבך, המשותפת לקו האדום שכבר פועל מזה שנה.
תגובות